Kunst un Buugkunst | 1900 bet 1950 | Mecklenburg-Vorpommern

Paul Krüger: Schachbrett mit Figuren in‘n Büdel ut dat Speziallager 9 „Fünfeichen“

360° Ansicht
  • Holt un Dauk
  • 1945 bet 1948
  • Figuren bet 9 cm hoch

An‘t Enn vun den Tweiten Weltkrieg richt‘ de Geheimdeinst vun de Sowjetischen Besatzungsmacht Lager in, üm Nazi- un Kriegsverbräker intaubuchten. Dordörch, dat düütsche Deinststäden sick oewer „sülwst oewerhalen“ daun bi den niegen Gehorsam, orrer dat Lüüd anner, de unschüllig sünd, mellen daun, warden ok siehr väle Minschen afurdeilt, ahn dat se wat verbraken hebben. Gifft Tieden twüschen 1946 un 1949, wo in Niegenbramborg-Fünfeichen 10.000 Minschen up einmal in‘t Lager sitten. De Oort un Wies, woans de Lüüd dor oewerläben sallen, is siehr slicht un dor starben 5.000 Lüüd.

Dat Schachspäl is ein Teiken för den Willen tau‘n Läben vun den Fischermeister Paul Krüger, weggen dat hüürt hett.

Text: R. V.

Dat Originalutstellungsstück finnst du hier:

Dit Utstellungsstück hüürt tau:

Regionalmuseum Neubrandenburg

Treptower Straße 38